גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

https://mivtzaon.kartisim.co.il/
הופעות ג'אז ובלוז

גיא מינטוס טריו

ארכיון תאריך: 30 ספטמבר 2019

משך: שעה וחצי

שימו לב! המקומות נשמרים עד שעה לפני תחילת ההופעה (יש להגיע לקראת פתיחת שערים)

דברי פתיחה: דובי לנץ (בעברית)

גיא מינטוס
טריו מציג: גרשווין לשנה החדשה! הופעה מיוחדת וחד פעמית בהזמנתו של דובי לנץ (פסטיבל ג'אז בים האדום).

גיא מינטוס - פסנתר ושירה
עמרי הדני - קונטרבאס
יונתן רוזן - תופים

אמן הג'אז הבינלאומי גיא מינטוס יגיע עם השלישייה שלו להופעה מיוחדת וחד פעמית לכבוד השנה החדשה שתתמקד במוסיקה של המלחין היהודי אמריקאי - ג'ורג' גרשווין! ברפרטואר תכלל גרסה מיוחדת לЧ רפסודיה בכחולЧ, שירים מתוך פורגי ובס ופנינים נוספות מהרפרטואר הגרשוויני כגון: The Man I Love, Someone to Watch Over Me, They Can’t Take That Away from Me ועוד. האינטרפרטציות של השלישייה ספונטניות ומלאות דימיון, יחד הם יפגישו את יצירתו של גרשווין עם שלל עולמות מוסיקליים וייתנו פרשנות עדכנית ומפתיעה ליצירות שמהוות את אבני היסוד של מסורת הג'אז.

גיא מינטוס, פסנתרן ומלחין מחונן, נע בין תל אביב לניו יורק, אך לא רק ביניהן; בשנים האחרונות הופיע בברזיל, הודו, בולגריה, שווייץ, בצרפת, בגרמניה ובערים שונות בארצות הברית ובקנדה. גיא, אשר גדל בבית מעורב ממוצא עיראקי, מרוקאי ופולני הוא מהמוזיקאים שזיקקו את 'ליבי במזרח ושכלי במערב או להפך, ותלוי באיזה יום שואלים. הוא מצליח להרגיש בבית הן כסולן-מלחין עם תזמורות קלאסיות מערביות, והן עם ענקי ג'אז ועם מאסטרים של מוסיקה מסורתית טורקית, מרוקאית, הודית ויוונית. ב-2018 שיתף פעולה עם הסימפונית ירושלים, הפילהרמונית הבווארית’ ותזמורת ירושלים מזרח ומערב (לשעבר האנדלוסית). כמו כן הופיע עם אמנים זוכי גראמי, כגון גЧ ון הנדריקס, ארתר או'פריל וגימי קוב ועם אמנים ישראלים כגון אמיר דדון, דוד דאור, קובי אפללו, זהבה בן ואבנר גדסי. גיא הינו זוכה פרס לאונרד ברנשטיין מטעם ASCAP ארגון זכויות היוצרים האמריקני ומשפחת ברנשטיין, פרס בחירת הקהל בתחרות הפסנתר של פסטיבל הג'אז במונטרה שבשוויץ ופרס מלחין הג'אז הצעיר על שם הרב אלפרט אף הוא מטעם ASCAP. לגיא שלישיית פסנתר משלו, ואלבום הבכורה שלה, ,A Home in Between הוצג כבחירת העורך של מגזין הג'אז האמריקני DownBeat, דבר שהוביל להזמנת השלישיה למרכז לינקולן ול-Winter JazzFest הניו יורקיים ולפסטיבל הגЧ ז של מונטריאול. לאחרונה ביצע גיא בכורה לקונצЧ רטו ראשון לפסנתר פרי עטו יחד עם התזמורת הקאמרית הישראלית וכתב מוסיקה לסרט דוקומנטרי חדש על המחזמר כנר על הגג.

ШMintus pours together a mixed brew of influences - Arabic makam, Jewish folk song, Eastern European dance rhythms and, especially, classic hard bop - with ebullient grace that you'd think they all originated in the very same place" 
The New York Times, May 2019 

“Mintus’ shining, charismatic personality is addictive, and his fine trio liberates listeners with its majestic take on freedom conjured through thoughtful connections.”
DownBeat Magazine, May 2019
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter