גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

https://mivtzaon.kartisim.co.il/
הופעות מחול ובלט

פסטיבל M.ART - תיאטרון האופרה והבלט יקטרינבורג - בלט פקיטה בשלוש מערכות

ארכיון תאריך: 5 מרץ 2020 - 6 מרץ 2020

משך: שעתיים וחצי, כולל הפסקה

מופעי פסטיבל M.ART

משך המופע - שעתיים וחצי עם 2 הפסקות

בלט בשלוש מערכות של תיאטרון האופרה והבלט יקטרינבורג

תיאטרון האופרה והבלט אוראל הוקם  ביקטרינבורג בשנת 1912 ותוך שנתיים העלה את בכורת הבלט הראשונה שלו. ב-2012 נפתח פרק חדש בתולדות הלהקה כשהכוריאוגרף ויצ'סלב סמודורוב החל לכהן כמנהל אמנותי. התיאטרון משמר ומעבד יצירות בלט קלאסיות מן המאה ה-19, מעלה על במה את היצירות החשובות ביותר של המאה ה-20 ויוצר עבודות חדשות של המאה ה-21. התיאטרון זכה בפרסי "מסכת הזהב", ה"אוסקר" של עולם התיאטרון ברוסיה, והעלה בכורות ליצירות כגון "פקיטה", The Order of the King ו-The Little Humpbacked Horse. מופעי הבלט של התיאטרון מוצגים בפסטיבלים בינלאומיים ומשודרים בערוץ Mezzo TV.
 
הדמות הראשית של הבלט "פקיטה", שם קיצור ל"פרנצ'סקה", היא יתומה צוענייה יפהפייה שעוברת ילדות עשוקה, אך מגלה את שורשיה האציליים ומוצאת אהבת אמת עם קצין צעיר. הבלט עלה לראשונה בפריס ב-1846, אך זכה להצלחה רק ב-1881 בסנט פטרבורג לכוריאוגרפיה של מריוס פטיפה. הגרסה המקורית בעלת שלוש המערכות היא הבסיס להפקה מעודכנת זו, שיצרו מבקר המחול פאבל גרשנזון והכוריאוגרף סרגיי ויחרב – הצמד ששדרג את הסטנדרטים לעיבודים מחודשים של יצירות קלאסיות. הביקורות בעיתונות תיארו את המופע כ"בכורת הבלט המרכזית של העשור".
יוצרי המופע עיבדו מחדש את הכוריאוגרפיה מ-1881 המבוססת על הערות שנשמרו באוסף תיאטרון הרווארד, ועדכנו את הליברית המקורי ברוח התרבות של המאה ה-20. המוסיקה המקורית של אדוארד-מארי-ארנסט דלדווז הולחנה מחדש על ידי יורי קרסווין.
המופע הועלה בבכורה ב-22 בפברואר, 2018

ליברית: פול פושה וז'וזף מאזיליה (1846)
מוסיקה: אדואר-מארי-ארנסט דלדווז (1846) ולודוויג מינקוס (1881)
הלחנה מחדש: יורי קרסווין (2018)
מנצח: פיודור לדניוב
כוריאוגרפיה: מריוס פטיפה
בימוי: סרגיי ויחרב, ויצ'סלב סמודורוב
עיצוב תפאורה: אליונה פיקלובה
עיצוב תלבושות: אלנה זיטסבה
עיצוב תאורה: אלכסנדר נאומוב
רעיון ומחזה: פאבל גרשנזון

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter